úterý 10. března 2020

Za volantem sedí vrah

Rád vařím a plotýnky na mém sporáku jsou celkem v cajku. Ovšem ty, které mají spolu s dalšími komponenty páteře zajistit, abychom nechodili shrbení jako opičáci, začaly stávkovat. Dvě z nich se vypravily na výlet, jedna skoro půl cenťáku doprava, druhá urazila stejnou trasu na druhou stranu. Jejich jarní skopičiny mě tak dostaly do špitálu, kam si chodím denně na hoďku až dvě lehnout a kde mi ládují do žil nějaký sajrajt proti bolesti. Má starostlivá přítelkyně si předem složení onoho sajrajtu vygooglila, aby zjistila, zda po něm budu moct řídit. Tento zodpovědný přístup ale dostal hned během mé první kúry pěkně na hubu.
Na těch pryčnách, kde každému vede do podpaží nějaký šlauch, jsem nejmladší. Hned vedle mě například ležel děda 85+. Stařeček, pokřivený, sešlý. Blbě chodil, jen se ploužil a trápí jej nespecifikované bolesti, kvůli kterým chodí na infuze. Kdybych ho viděl sedět někde na schodech s flašinetem, nedivil bych se a hodil bych mu do klobouku nějakou zlatku. Bylo by mi ho líto. Viděl jsem ale něco docela jiného. Sotva nám odpojili šlaušky a vyšli jsme z nemocnice, staroušek se dobelhal k prvnímu autu u vchodu. Nasoukal se za volant a stylem přískoků a kličkování ze strany na stranu vozovky vyrazil fabií k domovu.
Furt všude omílají, že největší paseku na silnicích dělají nezodpovědní mlaďoši. I pojišťovny jim napaří takovou taxu za pojistné, že z toho jde hlava šejdrem. Já si ale myslím pravý opak. Největší peklo v silničním provozu je potkat za volantem geronta. Dřív se jím říkalo „klobukoví“, bo měli všichni na palici nějakou hučku. Mnoho z nich blbě vidí, neslyší, jejich reflexy jsou na bodu mrazu a třes v rukou mají takový, že jím stačí nasypat do dlaní zrní, poslat je na pole a budou mít větší efektivitu než secí stroj.
Vždy nám vtloukali, že se máme ke starším chovat slušně a máme si jich vážit, vždyť nás vychovali, starali se o nás. OK, souhlasím. To ale v případě senilních a nezodpovědných gerontů za volanty neplatí. Vždyť auto je vnímáno i jako zbraň a tyto neřízené přestárlé střely jsou tudíž potencionálními vrahy.  


Žádné komentáře:

Okomentovat