pátek 29. září 2017

Do urny II

Sliby se slibují, blázni se radují aneb jak po našymu říkával můj otec „obiecać nima grzech“ (slíbit není hřích). Programová prohlášení stran nejsou vytesaná do kamene a minulost prokázala, že mnohé partaje své programy po zvolení popřely či obrátily naruby. Ale čeho jiného se má chudák volič při rozhodování chytit? Programy jsou aspoň nějakým vodítkem. Jen hlupák se rozhoduje podle bilboardů, na kterých fotošopem vyžehlení padesátníci vypadají jako teenageři, nebo na základě plného panděra, zdarma naplněného na mítincích gulášem či koblihami.
Za své první „Do urny“ jsem dostal za uši od svého syna. Že bagatelizuju a Piráty vnímám jen jako dredaře a huliče trávy. Byla to z mé strany samozřejmě nadsázka. Ovšem také jsem mé mladé krvi sdělil, že jsem o partě, která pluje do Poslanecké sněmovny pod černou vlajkou, reálně uvažoval. Byli v mé top trojce. Z ní ale bohužel po přečtení jejich programu vypadli. Mají tam sice pár dobrých myšlenek, třeba omezování byrokracie a elektronickou státní správu, ovšem také jednu pro mě neprůchozí... Hoši s páskou přes oko chtějí mít v truhlicích na svých škunerech zprofanované euro.
Když jsem zmínil tři horké kandidáty, tím druhým byli „Zemanovci“, tedy Strana práv občanů. O nich jsem ale uvažoval jen kvůli velkým sympatiím k Ringo Čechovi. Tohohle bezprostředního a vtipného chlapíka, který vše trefně pojmenuje, kašle na politickou korektnost, přizdisráčství a na plnou hubu to pustí do světa, prostě miluju. Jenže SPO nemá ve volbách šanci a můj hlas by šel do kýblu, takže i oni vypadli.
Nakonec se mi vyloupl poslední kandidát, hodně překvapivý. Tuto partaj jsem totiž v uplynulých letech zesměšňoval, nebo otevřeně nenáviděl. ODS. Sám jsem teď v šoku, jak mi jejich program sedí. Chtějí zrušit všechny nesmyslné buzerace, které zavedla současná Vláda. Super. A kdyby náhodou zase zavedli poplatky ve zdravotnictví, vůbec bych se nezlobil. Naopak. Musel jsem teď absolvovat pár lékařských vyšetření. A proseděl jsem hodiny v čekárnách přeplněných hypochondry a penzisty, kteří si chodí k doktorům jen pokecat nebo pofoukat nějaké bezvýznamné bebíčko. Modří ptáci ale u mě bodují ještě něčím navíc... Už dříve jsem si slíbil, že to do urny hodím tomu, kdo pohřbí euro a zruší diskriminační nekuřácký zákon. A je mi fuk, jestli to bude strana Petra nebo Pavla. A ona to zkrátka tentokrát je ta parta kolem brněnského profesůrka Petra.

Žádné komentáře:

Okomentovat