sobota 10. prosince 2016

Vaječňák a kurvítka



Když si člověk v prehistorických dobách koupil nějaký spotřebič, pochovali ho s ním. Nové pračky, ledničky, luxy se pořizovaly jen tehdy, když byly ty původní už hodně retro a chtěli jsme novým kouskem nakrknout sousedy. Ale to je všechno pryč. Dnešní spotřebiče se střídají častěji než nocležnice v Jágrově pelesti. Musí se měnit, protože mají předem danou dobu expirace. Výrobcům se nehodí do krámu, abyste pobíhali po bytě s vysavačem po prabábě. Aby se to nestalo, koumáci ve vývojových odděleních vymysleli kouzelnou součástku - samodestrukční prvek, lidově kazítko nebo trefněji kurvítko. Má jedinou funkci. Přežít o pár dnů záruční dobu a chcípnout. Všichni výrobci se samozřejmě dušují, že žádné takové součástky neexistují a jde o konspirační teorii. Pak je ale záhadou, proč ve Francii přijali zákon zakazující instalovat do výrobků kurvítka. Pokud jsou vymyšlená, byl by to stejný nesmysl jako kdyby v mekáči vylepili na dveře ceduli - zákaz vstupu yettiům s čupakabrou bez náhubku.
Blíží se Vánoce, bude třeba vyrábět vaječný koňak. Paráda. Nakoupil jsem rum, salko a bác, pokazil se mi kuchyňský robot. Přesněji mixér, ještě přesněji hřídel s čepelemi. Zkrátka pidisoučástka, ideální kurvítko. Zprvu mě to namíchlo, ale koukl jsem do záručáku a jupí, ještě to můžu reklamovat. Celý robot se všemi doplňky, mísami, hnětači a všemožnými bebechy je naprosto v pořádku. Stačí jen vyměnit hřídelku, která je navíc kvůli snazšímu mytí mixéru vyndavací. Prostě prohodit kus za kus, zabere to asi 20 vteřin. Pohoda, řekl jsem si, a odvezl mixér do prodejny. A čekám týden, dva, tři, měsíc. A pak mi přijde mejl: „Je nám líto, závada byla vyhodnocena jako neopravitelná.“ Cože, to si dělají kozy? Už nějaký pátek vím, že se v dnešní době přístroje neopravují, nikdo to neumí a nevyplatí se to. Ovšem výrobci pokročili o další level, už se neobtěžují ani vyměňovat. Stroze mi napsali, že mám přivézt celý robot, kromě blbé hřídelky naprosto funkční, a oni mi vrátí peníze. Model, byť byl loňský, se už totiž nevyrábí. Takže frajeři sešrotují téměř nový spotřebič a donutí mě, abych si koupil úplně jiný. A to jsem měl štígro, kurvítko tentokrát chcíplo v záruce. O nějaký pátek později bych se šel klouzat a vaječnák vyráběl kvedlačkou. Tak jsem si zakurvítkoval, koupil si jiný robot a budu doufat, že zvládne umixovat likér i příští Vánoce.

Žádné komentáře:

Okomentovat